3 znaka da ne potičeš igru djeteta na pravilan način – od samog početka

Čini li ti se da se današnja djeca manje igraju u usporedbi s tvojim djetinjstvom? Zvuči li ti ovo poznato?

U današnjem ubrzanom svijetu, gdje se često suočavamo s mnogim izazovima i obavezama, igra često izmiče iz naših života i postavlja se pitanje: Gdje je to nestalo? 

 

Igra je i kada gledamo kako avion leti, kada se škakljemo, kada se smijemo, kada ne shvaćamo neke stvari tako ozbiljno, igra može biti bilo što i baš zato je čarobna.

 

Ako želiš dublje razumjeti različite faze te raznolike igre preuzmi naš besplatni E-book: Kako prepoznati u kojoj je ‘fazi’ igranja dijete? – Roditelji sa svrhom.

U nastavku s tobom dijelim 3 znaka i načina da je negdje zapelo u poticanju igre djeteta. 🚀

  1. Prvo i osnovno je shvaćanje da igra nije nešto što se treba “naučiti”.

 

Igra je duboko ukorijenjena u svako dijete od samog početka. Djeca proživljavaju različite faze igranja tijekom svog razvoja, učeći ono što im je potrebno u tom trenutku. Igra je dio njih, a ne nešto što im mi moramo darovati.

Naša uloga kao roditelja nije u tome da ih učimo igrati, već da poštujemo njihovu igru. To je kao kad nekome kažemo da im je nešto ostalo na stolu – vrlo jednostavno, s poštovanjem. Ne trebamo nepotrebno upadati u njihov svijet igre.

 

2. Drugi je znak da ne potičemo igru na pravilan način to da mislimo da se djeca moraju stalno igrati. 

 

Igra je dubok proces koji se ne može prisiliti. Djeca trebaju osjećati sigurnost i povezanost s nama prije nego se potpuno prepuštaju igri. Igra nije obaveza, već izraz slobode i istraživanja svijeta i samih sebe.

Umjesto forsiranja, trebamo stvoriti okruženje koje potiče igru. To može uključivati pripremu prostora i postavljanje poziva na igru.

 Ako želiš dublje razumjeti igru u prvim dvjema godinama djetetova života, tu su i knjige  Iz perspektive djeteta. Njihov besplatan uvod i prvi mjesec možeš preuzeti ovdje

 

3. Treći znak ukazuje na važnost stvaranja pravilnog okruženja.

 

Djeca trebaju moći donijeti izbor o tome čemu će se posvetiti, previše igračaka može dovesti do zbunjenosti.

Razmisli o smanjenju broja igračaka i stvaranju prostora gdje se dijete može slobodno izraziti i uživati u igri.

Pustimo igru da se razvija prirodno, dajmo joj slobodu, i omogućimo djeci da donesu izbor o tome čemu će se tijekom igre posvetiti. Možda ćemo otkriti da se nešto izgubilo u svijetu igre, ali s malo truda i pažnje, možemo je ponovno oživjeti u svojim životima i životima naše djece. Igra nas može voditi kroz mnoge izazove i obaveze, pružajući djeci i nama duboki mir i radost. 


Za više informacija, primjera i načina kako da potakneš igru svojeg djeteta na pravilan način poslušaj cijelu podcast epizodu “3 znaka da ne potičeš igru djeteta na pravilan način – od samog početka“. Potraži nas na omiljenim platformama za slušanje potcasta poput  Spotify ili na našem YouTube kanalu.

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Moglo bi te zanimati i...

Čini li ti se da se današnja djeca manje igraju u usporedbi s tvojim djetinjstvom? Zvuči li ti ovo poznato?

U današnjem ubrzanom svijetu, gdje se često suočavamo s mnogim izazovima i obavezama, igra često izmiče iz naših života i postavlja se pitanje: Gdje je to nestalo? 

 

Igra je i kada gledamo kako avion leti, kada se škakljemo, kada se smijemo, kada ne shvaćamo neke stvari tako ozbiljno, igra može biti bilo što i baš zato je čarobna.

 

Ako želiš dublje razumjeti različite faze te raznolike igre preuzmi naš besplatni E-book: Kako prepoznati u kojoj je ‘fazi’ igranja dijete? – Roditelji sa svrhom.

U nastavku s tobom dijelim 3 znaka i načina da je negdje zapelo u poticanju igre djeteta. 🚀

  1. Prvo i osnovno je shvaćanje da igra nije nešto što se treba “naučiti”.

 

Igra je duboko ukorijenjena u svako dijete od samog početka. Djeca proživljavaju različite faze igranja tijekom svog razvoja, učeći ono što im je potrebno u tom trenutku. Igra je dio njih, a ne nešto što im mi moramo darovati.

Naša uloga kao roditelja nije u tome da ih učimo igrati, već da poštujemo njihovu igru. To je kao kad nekome kažemo da im je nešto ostalo na stolu – vrlo jednostavno, s poštovanjem. Ne trebamo nepotrebno upadati u njihov svijet igre.

 

2. Drugi je znak da ne potičemo igru na pravilan način to da mislimo da se djeca moraju stalno igrati. 

 

Igra je dubok proces koji se ne može prisiliti. Djeca trebaju osjećati sigurnost i povezanost s nama prije nego se potpuno prepuštaju igri. Igra nije obaveza, već izraz slobode i istraživanja svijeta i samih sebe.

Umjesto forsiranja, trebamo stvoriti okruženje koje potiče igru. To može uključivati pripremu prostora i postavljanje poziva na igru.

 Ako želiš dublje razumjeti igru u prvim dvjema godinama djetetova života, tu su i knjige  Iz perspektive djeteta. Njihov besplatan uvod i prvi mjesec možeš preuzeti ovdje

 

3. Treći znak ukazuje na važnost stvaranja pravilnog okruženja.

 

Djeca trebaju moći donijeti izbor o tome čemu će se posvetiti, previše igračaka može dovesti do zbunjenosti.

Razmisli o smanjenju broja igračaka i stvaranju prostora gdje se dijete može slobodno izraziti i uživati u igri.

Pustimo igru da se razvija prirodno, dajmo joj slobodu, i omogućimo djeci da donesu izbor o tome čemu će se tijekom igre posvetiti. Možda ćemo otkriti da se nešto izgubilo u svijetu igre, ali s malo truda i pažnje, možemo je ponovno oživjeti u svojim životima i životima naše djece. Igra nas može voditi kroz mnoge izazove i obaveze, pružajući djeci i nama duboki mir i radost. 


Za više informacija, primjera i načina kako da potakneš igru svojeg djeteta na pravilan način poslušaj cijelu podcast epizodu “3 znaka da ne potičeš igru djeteta na pravilan način – od samog početka“. Potraži nas na omiljenim platformama za slušanje potcasta poput  Spotify ili na našem YouTube kanalu.

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.