‘Trikovi’ koji pomažu da pokažemo djeci kako se nositi s emocijama

Znaš li da je li da je prema jednom istraživanju EQ (emocionalna inteligencija) odgovorna za 58% našeg uspjeha na poslu? Poprilično, zar ne? S obzirom na ovaj podatak vrijedi se zapitati koliko pažnje posvećujemo razvoju tog elementa kod djece. U ovom tekstu pričamo o 3 konkretnih stvari koje možeš već danas primijeniti za poticanje razvoja emocionalne  inteligencije. 

 

Prije toga vrijedi napomenuti kako im EQ neće pomoći samo na poslu. Istraživanja pokazuju kako je kontroliranje vlastitih emocija jedan od najvažnijih elemenata za uspjeh odnosa koja djeca imaju te snalaženju u školi. Zašto je to tako?

 

Emocije su izravno povezane s ponašanjem. Pomoću emocionalne inteligencije dijete zna prepoznati i izraziti svoju emociju na primjeren način. Primjerice, umjesto da vrišti kada je ljuto može odabrati smiriti se pa iskomunicirati situaciju. Naravno, do toga treba doći, ali to je krajnji cilj – odgajanje malih osoba koje su svjesne svojih emocija te znaju barem djelomično upravljati njima. 

 

Regulacija je emocija jako važna. Više o tome možeš pročitati u ovom tekstu: Što je regulacija emocija? – Iva Zaimović . U nastavku slijedi 3 konkretna savjeta kako razgovarati i učiti o emocijama. 

 

1. Nemojmo se bojati osjećaja. Osjećaji nisu izazov. Oni su jednostavno tu i tako će uvijek biti. Ono na čemu je potrebno raditi su akcije koje stoje iza osjećaja. Stoga je jako važno slušati dijete kada opisuje neki svoj izazov. Time se djetetu daje do znanja da je to dobar način nošenja s emocijama i manja je vjerojatnost da će nakon toga imati ispad.

 

2. Nemojmo umanjivati kako se dijete osjeća ili sugerirati da se prestane osjećati na određen način. Emocije naše djece izravno su povezane s našim emocijama pa možemo osjećati jaku potrebu da ih brzo smirimo kako bi nama bilo lakše. Primjer toga bi bio: Nemoj biti tužna’ ili Ajde, nasmiješi se. Na ovo treba obratiti pažnju jer osjećaj neće nestati ako to tako kažemo, on se mora izraziti. Kada se osjećaji ne vrednuju oni se samo pojave u drugoj formi poput agresije ili potiskivanja, a to dodatno pridonosi razvoju anksioznosti kod djece. 

 

3. Dok čitate s djetetom poželjno je razgovarati o emocijama koje proživljavaju likovi i likice iz knjiga i kako se s njima nose. Možete razgovarati i kako se dijete osjeća dok se čitaju određeni dijelovi priče. Knjige u koje su uključene emocije su vrlo dobar alat za učenje o emocijama i načinima za nošenje s njima. 



U slučaju da uz navedene savjete želiš i raditi aktivnosti koje potiču nošenje s emocijama u ovom tekstu možeš saznati: 3 aktivnosti za razvoj emocionalne inteligencije od rođenja do 6 godine.

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Moglo bi te zanimati i...

Znaš li da je li da je prema jednom istraživanju EQ (emocionalna inteligencija) odgovorna za 58% našeg uspjeha na poslu? Poprilično, zar ne? S obzirom na ovaj podatak vrijedi se zapitati koliko pažnje posvećujemo razvoju tog elementa kod djece. U ovom tekstu pričamo o 3 konkretnih stvari koje možeš već danas primijeniti za poticanje razvoja emocionalne  inteligencije. 

 

Prije toga vrijedi napomenuti kako im EQ neće pomoći samo na poslu. Istraživanja pokazuju kako je kontroliranje vlastitih emocija jedan od najvažnijih elemenata za uspjeh odnosa koja djeca imaju te snalaženju u školi. Zašto je to tako?

 

Emocije su izravno povezane s ponašanjem. Pomoću emocionalne inteligencije dijete zna prepoznati i izraziti svoju emociju na primjeren način. Primjerice, umjesto da vrišti kada je ljuto može odabrati smiriti se pa iskomunicirati situaciju. Naravno, do toga treba doći, ali to je krajnji cilj – odgajanje malih osoba koje su svjesne svojih emocija te znaju barem djelomično upravljati njima. 

 

Regulacija je emocija jako važna. Više o tome možeš pročitati u ovom tekstu: Što je regulacija emocija? – Iva Zaimović . U nastavku slijedi 3 konkretna savjeta kako razgovarati i učiti o emocijama. 

 

1. Nemojmo se bojati osjećaja. Osjećaji nisu izazov. Oni su jednostavno tu i tako će uvijek biti. Ono na čemu je potrebno raditi su akcije koje stoje iza osjećaja. Stoga je jako važno slušati dijete kada opisuje neki svoj izazov. Time se djetetu daje do znanja da je to dobar način nošenja s emocijama i manja je vjerojatnost da će nakon toga imati ispad.

 

2. Nemojmo umanjivati kako se dijete osjeća ili sugerirati da se prestane osjećati na određen način. Emocije naše djece izravno su povezane s našim emocijama pa možemo osjećati jaku potrebu da ih brzo smirimo kako bi nama bilo lakše. Primjer toga bi bio: Nemoj biti tužna’ ili Ajde, nasmiješi se. Na ovo treba obratiti pažnju jer osjećaj neće nestati ako to tako kažemo, on se mora izraziti. Kada se osjećaji ne vrednuju oni se samo pojave u drugoj formi poput agresije ili potiskivanja, a to dodatno pridonosi razvoju anksioznosti kod djece. 

 

3. Dok čitate s djetetom poželjno je razgovarati o emocijama koje proživljavaju likovi i likice iz knjiga i kako se s njima nose. Možete razgovarati i kako se dijete osjeća dok se čitaju određeni dijelovi priče. Knjige u koje su uključene emocije su vrlo dobar alat za učenje o emocijama i načinima za nošenje s njima. 



U slučaju da uz navedene savjete želiš i raditi aktivnosti koje potiču nošenje s emocijama u ovom tekstu možeš saznati: 3 aktivnosti za razvoj emocionalne inteligencije od rođenja do 6 godine.

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.