Što kada dijete odbije aktivnost – kako reagirati i kako spriječiti?

Potrudiš se i pripremiš aktivnost, a dijete uopće nije zainteresirano ili se krene igrati pa odustane u roku od nekoliko sekundi? Pitaš se što onda napraviti. 

Aktivnost se može odbiti istog trena kada se predstavi ili se može vrlo brzo odustati od nje. Oba su scenarija normalna i događaju se svima, a u nastavku s tobom dijelim nekoliko savjeta za to što možemo napraviti kada se djetetu ne sviđa neka aktivnost. 

Prije nego krenem slijedi mala napomena. Dijete neki put ne odbije ili odustane od aktivnosti nego jednostavno nađe brži i jednostavniji način da odradi aktivnost. To se ne treba shvatiti kao nešto na što se treba reagirati, već je to vrlo pohvalno i pokazuje snalažljivost djeteta. Tu mogu predložiti samo da se dijete pohvali i maksimalno ohrabri za takav način razmišljanja.

Što se tiče samog odustajanja ovo su stavke na koje vrijedi obratiti pozornost. 

1. količine

Predlažem da se krene s manjim količinama. Primjerice, kod uparivanja (aktivnosti gle nalazimo iste sličice ili objekte) se može krenuti samo s dva para pa se postepeno povećavati broj. Dijete se mora jako dobro koncentrirati kod nove aktivnosti, novi koncept je napor sam po sebi. Ako je previše materijala predstavljeno odjednom to može biti uzrok odustajanju.

2. predstavljanje

Kada se predstavlja nova aktivnost najprije je potrebno pustiti dijete da pokuša riješiti zadatak bez ikakvih uputa. Prije konkretne aktivnosti potrebno je da se dijete upozna s materijalom, a tek onda može krenuti u kompleksnija istraživanja. 

3. ispravljanje

Probajte ne prekidati dijete. Ovo je zaista ključno. Ako dijete nešto radi krivo – nema veze.  Svaki put kada se prekine fokus djeteta oduzimamo priliku da dijete samo nađe rješenje. Na kraju se takve aktivnosti provjeravaju skupa. 

4. zajedničko provjeravanje

Što se tiče provjeravanja, idealno je prakticirati zajedničko provjeravanje. Više o ovakvom načinu provjeravanju možeš saznati u našem besplatnom E-booku: Trik s kojim će dijete biti samostalnije u igri. 

5. kada predstaviti aktivnost?

Svaku novu vrstu aktivnosti vrijedi prvi put predstaviti kada je dijete tek jelo i u mirnoj je fazi. Ta je faza drugačija za svako dijete. Kod nas je ta faza ujutro kad se malena tek razbuđuje, mirna je i svježeg uma. Tu je malena mirnija i može se usredotočiti.

6. pokazivanje primjerom

Ako je moguće možeš probati sam/a napraviti aktivnost. Tu se može reći nešto u smislu: Ti se ne trebaš igrati ovime, ali mama bi se sada htjela malo igrati time. Dijete će se tu, ne uvijek, ali jako često ubrzo pridružiti. Također, jako je dobro predložiti aktivnost tako da se mi krenemo ‘igrati’ time, a onda se dijete samo pridruži. Od svih metoda djeca najviše uče i rade imitacijom. Primjerice, ja sam jednom prilikom sama sjedila za stolom i krenula ocrtavati noge pauka na crtežu,  a malena je  sama došla i krenula ocrtavati zajedno sa mnom.

7. ustrajnost

Na kraju, najvažnije, ne treba odustati!  To što dijete nije zainteresirano u određenom trenutku ne znači da aktivnost nije dobra već da nije za to dijete u tom trenutku. 

Moguće je da dijete neke aktivnosti ne voli u mlađoj dobi, a s vremenom ih se ne može zasititi. Isto tako je moguće da neki tipovi rada odlično odgovaraju u ranoj dobi, a da se onda dijete zasiti. 

 

Ako te zanima u kojoj je fazi igranja dijete sada besplatno možeš preuzeti E-book na tu temu. 

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Moglo bi te zanimati i...

Potrudiš se i pripremiš aktivnost, a dijete uopće nije zainteresirano ili se krene igrati pa odustane u roku od nekoliko sekundi? Pitaš se što onda napraviti. 

Aktivnost se može odbiti istog trena kada se predstavi ili se može vrlo brzo odustati od nje. Oba su scenarija normalna i događaju se svima, a u nastavku s tobom dijelim nekoliko savjeta za to što možemo napraviti kada se djetetu ne sviđa neka aktivnost. 

Prije nego krenem slijedi mala napomena. Dijete neki put ne odbije ili odustane od aktivnosti nego jednostavno nađe brži i jednostavniji način da odradi aktivnost. To se ne treba shvatiti kao nešto na što se treba reagirati, već je to vrlo pohvalno i pokazuje snalažljivost djeteta. Tu mogu predložiti samo da se dijete pohvali i maksimalno ohrabri za takav način razmišljanja.

Što se tiče samog odustajanja ovo su stavke na koje vrijedi obratiti pozornost. 

1. količine

Predlažem da se krene s manjim količinama. Primjerice, kod uparivanja (aktivnosti gle nalazimo iste sličice ili objekte) se može krenuti samo s dva para pa se postepeno povećavati broj. Dijete se mora jako dobro koncentrirati kod nove aktivnosti, novi koncept je napor sam po sebi. Ako je previše materijala predstavljeno odjednom to može biti uzrok odustajanju.

2. predstavljanje

Kada se predstavlja nova aktivnost najprije je potrebno pustiti dijete da pokuša riješiti zadatak bez ikakvih uputa. Prije konkretne aktivnosti potrebno je da se dijete upozna s materijalom, a tek onda može krenuti u kompleksnija istraživanja. 

3. ispravljanje

Probajte ne prekidati dijete. Ovo je zaista ključno. Ako dijete nešto radi krivo – nema veze.  Svaki put kada se prekine fokus djeteta oduzimamo priliku da dijete samo nađe rješenje. Na kraju se takve aktivnosti provjeravaju skupa. 

4. zajedničko provjeravanje

Što se tiče provjeravanja, idealno je prakticirati zajedničko provjeravanje. Više o ovakvom načinu provjeravanju možeš saznati u našem besplatnom E-booku: Trik s kojim će dijete biti samostalnije u igri. 

5. kada predstaviti aktivnost?

Svaku novu vrstu aktivnosti vrijedi prvi put predstaviti kada je dijete tek jelo i u mirnoj je fazi. Ta je faza drugačija za svako dijete. Kod nas je ta faza ujutro kad se malena tek razbuđuje, mirna je i svježeg uma. Tu je malena mirnija i može se usredotočiti.

6. pokazivanje primjerom

Ako je moguće možeš probati sam/a napraviti aktivnost. Tu se može reći nešto u smislu: Ti se ne trebaš igrati ovime, ali mama bi se sada htjela malo igrati time. Dijete će se tu, ne uvijek, ali jako često ubrzo pridružiti. Također, jako je dobro predložiti aktivnost tako da se mi krenemo ‘igrati’ time, a onda se dijete samo pridruži. Od svih metoda djeca najviše uče i rade imitacijom. Primjerice, ja sam jednom prilikom sama sjedila za stolom i krenula ocrtavati noge pauka na crtežu,  a malena je  sama došla i krenula ocrtavati zajedno sa mnom.

7. ustrajnost

Na kraju, najvažnije, ne treba odustati!  To što dijete nije zainteresirano u određenom trenutku ne znači da aktivnost nije dobra već da nije za to dijete u tom trenutku. 

Moguće je da dijete neke aktivnosti ne voli u mlađoj dobi, a s vremenom ih se ne može zasititi. Isto tako je moguće da neki tipovi rada odlično odgovaraju u ranoj dobi, a da se onda dijete zasiti. 

 

Ako te zanima u kojoj je fazi igranja dijete sada besplatno možeš preuzeti E-book na tu temu. 

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.