Zašto raditi s djecom od malena?

Želiš svjesno raditi na sposobnostima djeteta od malena, ali ne znaš je li to zaista potrebno i osobe oko tebe ti govore da će se stvari same posložiti te da ‘ohladiš’? 

U nastavu pričamo o četiri elementa radi kojih se isplati svjesno igrati i družiti s djecom od što ranije dobi. 

Da njegujemo ljubav prema učenju

Učimo  čitav život, zar ne? Uvijek će netko očekivati da usvajamo nova znanja. Bilo to u školi, na poslu ili jednostavno jer se društvo mijenja. Kada ovo pričam uvijek se sjetim naše none (bake) koja se je prije par godina morala naučiti služiti mobitelom 😉 Ipak, uz svo to učenje rijetko kada se radi na ljubavi prema znanju, a znanje je toliko neprocjenjivo. Znaš za onu poznatu od Francis Bacona: “Znanje je moć”. Djeca imaju potrebu usvajati nova znanja od kad se rode. Ako se ta potreba njeguje djeca će usvajati nova znanja cijelo vrijeme, a da  toga nisu ni svjesna. Zamisli koja je to moć. 

Razvijanje sposobnosti

Premda su i one jako važne ovdje ne mislim prvenstveno na osnovne sposobnosti raspoznavanja boja, oblika, čitanja, pisanja, koordinacije itd. Kada ističem sposobnosti na umu su mi one logičkog rasuđivanja, imaginacije,  fokusa i emocionalne inteligencije. Razmislimo na trenutak. Danas gotovo bilo koji podatak možemo saznati unutar nekoliko minuta. Uz to, puno toga što se nauči će se morati redovito osvježavati ili će neminovno pasti u zaborav. Kada današnja djeca odrastu neće se isticati prema tome jer znaju nabrojati sve kemijske elemente ili povijest Europe. Istaknuti će se uz pomoć

  • sposobnosti logike kojom mogu razmišljati o svijetu oko sebe,
  • sposobnosti mašte kojom će doći do novih rješenja i otkrića, 
  • sposobnošću fokusa kojom će moći odraditi bilo koji zadatak do kraja te
  • emocionalne inteligencije s kojom će znati kako reagirati i biti u skladu sa sobom 

Aktivnosti pružaju mogućnost za smjer koji ide ravno prema svim ovim sposobnostima.

Jer je neovisna fokusirana igra najvažniji 'posao' djece

Što misliš da bi omogućilo djeci što potpunije razvijanje mozga i potrebnih sposobnosti, a da pritom roditeljima ne oduzima previše vremena i resursa? Odgovor je IGRA – neovisna fokusirana igra. Možda se odgovor čini jednostavnim, ali u stvarnosti se gubi dodir s igrom te je roditeljima predstavljen niz alternativa, od mnoštva igračaka koje bi trebale zabaviti djecu preko ekrana koji počinju služiti kao dadilje. Upravo su ovo stavke koje istraživanja pokazuju kao suprotna onome čemu težimo. Naime, da bi se djeca mogla sama neovisno i fokusirano igrati te time usvajati sve što im je potrebno treba im dati mogućnost. Aktivnosti su upravo to, bile one početna točka koja će ih odvesti u samostalnu igru ili aktivnost sama po sebi. 

Jer se s aktivnostima zabavlja i stvara uspomene

Ponekad zaboravimo uživati u trenutku. To je upravo ono što igra omogućava. Bilo to pripremanjem aktivnosti, zajedničkim igranjem ili onime što nastane iz aktivnosti, stvaranje uspomena je neminovno. Neočekivane ideje kojih se djeca sjete, stvari koje izgrade ili sati njihove neovisne igre gotovo su uvijek put ka puno smijeha i uspomena. Neće štetiti ni ako se pritom opali koja fotka 😉

Sve ti ovo ima smisla, ali ne znaš što je sljedeći logičan korak? 

Ako imaš dijete mlađe od 24 mjeseca odmah sada možeš preuzeti besplatan uvod i prvi mjesec naše knjige: ‘Iz perspektive djeteta’. To je knjiga koja govori o razvoju djeteta te nudi ideje za aktivnosti, a na roditelju je da pročita samo 20ak stranica upravo za mjesec u kojem se dijete trenutno nalazi. 

U slučaju da imaš starije dijete od 24 mjeseca preporučujem ti da preuzmeš naš besplatan E-book o schemama igranja koji će ti pomoći da vidiš u kojoj je fazi igranja sada dijete te kako ponuditi aktivnosti koje će dijete zanimati. 

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Moglo bi te zanimati i...

Želiš svjesno raditi na sposobnostima djeteta od malena, ali ne znaš je li to zaista potrebno i osobe oko tebe ti govore da će se stvari same posložiti te da ‘ohladiš’? 

U nastavu pričamo o četiri elementa radi kojih se isplati svjesno igrati i družiti s djecom od što ranije dobi. 

Da njegujemo ljubav prema učenju

Učimo  čitav život, zar ne? Uvijek će netko očekivati da usvajamo nova znanja. Bilo to u školi, na poslu ili jednostavno jer se društvo mijenja. Kada ovo pričam uvijek se sjetim naše none (bake) koja se je prije par godina morala naučiti služiti mobitelom 😉 Ipak, uz svo to učenje rijetko kada se radi na ljubavi prema znanju, a znanje je toliko neprocjenjivo. Znaš za onu poznatu od Francis Bacona: “Znanje je moć”. Djeca imaju potrebu usvajati nova znanja od kad se rode. Ako se ta potreba njeguje djeca će usvajati nova znanja cijelo vrijeme, a da  toga nisu ni svjesna. Zamisli koja je to moć. 

Razvijanje sposobnosti

Premda su i one jako važne ovdje ne mislim prvenstveno na osnovne sposobnosti raspoznavanja boja, oblika, čitanja, pisanja, koordinacije itd. Kada ističem sposobnosti na umu su mi one logičkog rasuđivanja, imaginacije,  fokusa i emocionalne inteligencije. Razmislimo na trenutak. Danas gotovo bilo koji podatak možemo saznati unutar nekoliko minuta. Uz to, puno toga što se nauči će se morati redovito osvježavati ili će neminovno pasti u zaborav. Kada današnja djeca odrastu neće se isticati prema tome jer znaju nabrojati sve kemijske elemente ili povijest Europe. Istaknuti će se uz pomoć

  • sposobnosti logike kojom mogu razmišljati o svijetu oko sebe,
  • sposobnosti mašte kojom će doći do novih rješenja i otkrića, 
  • sposobnošću fokusa kojom će moći odraditi bilo koji zadatak do kraja te
  • emocionalne inteligencije s kojom će znati kako reagirati i biti u skladu sa sobom 

Aktivnosti pružaju mogućnost za smjer koji ide ravno prema svim ovim sposobnostima.

Jer je neovisna fokusirana igra najvažniji 'posao' djece

Što misliš da bi omogućilo djeci što potpunije razvijanje mozga i potrebnih sposobnosti, a da pritom roditeljima ne oduzima previše vremena i resursa? Odgovor je IGRA – neovisna fokusirana igra. Možda se odgovor čini jednostavnim, ali u stvarnosti se gubi dodir s igrom te je roditeljima predstavljen niz alternativa, od mnoštva igračaka koje bi trebale zabaviti djecu preko ekrana koji počinju služiti kao dadilje. Upravo su ovo stavke koje istraživanja pokazuju kao suprotna onome čemu težimo. Naime, da bi se djeca mogla sama neovisno i fokusirano igrati te time usvajati sve što im je potrebno treba im dati mogućnost. Aktivnosti su upravo to, bile one početna točka koja će ih odvesti u samostalnu igru ili aktivnost sama po sebi. 

Jer se s aktivnostima zabavlja i stvara uspomene

Ponekad zaboravimo uživati u trenutku. To je upravo ono što igra omogućava. Bilo to pripremanjem aktivnosti, zajedničkim igranjem ili onime što nastane iz aktivnosti, stvaranje uspomena je neminovno. Neočekivane ideje kojih se djeca sjete, stvari koje izgrade ili sati njihove neovisne igre gotovo su uvijek put ka puno smijeha i uspomena. Neće štetiti ni ako se pritom opali koja fotka 😉

Sve ti ovo ima smisla, ali ne znaš što je sljedeći logičan korak? 

Ako imaš dijete mlađe od 24 mjeseca odmah sada možeš preuzeti besplatan uvod i prvi mjesec naše knjige: ‘Iz perspektive djeteta’. To je knjiga koja govori o razvoju djeteta te nudi ideje za aktivnosti, a na roditelju je da pročita samo 20ak stranica upravo za mjesec u kojem se dijete trenutno nalazi. 

U slučaju da imaš starije dijete od 24 mjeseca preporučujem ti da preuzmeš naš besplatan E-book o schemama igranja koji će ti pomoći da vidiš u kojoj je fazi igranja sada dijete te kako ponuditi aktivnosti koje će dijete zanimati. 

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.