Ima li smisla kod djece razvijati emocionalnu inteligenciju + što je to?

Pojam emocionalne inteligencije (EQ) sve je češće zastupljen kada se govori o razvoju djece. Istovremeno, sam je pojam apstraktan i ponekad roditelje ostavlja s više pitanja nego rješenja. Iz tog razloga ćeš u ovom tekstu saznati točno što je to emocionalna inteligencija, ima li smisla razmišljati o njoj i kada se može krenuti razvijati kod djece. 

Pa što je to emocionalna inteligencija? Prema Mayer, Salovey, & Caruso (2008) EQ je definirana kao ‘sposobnost provođenja informacija obrade emocija i podražaja povezanih s emocijama te da se te informacije koriste kao vodič za razmišljanje i ponašanje’. 

Jednostavnije rečeno, radi se o sposobnosti da obradimo naše emocije te u sklopu toga donosimo svjesne odluke o ponašanju. Primjerice, ako nas obuzme emocija ljutnje sasvim je u redu osjećati je, ali nije u redu vrijeđati ili udarati. Emocionalna nam inteligencija pomaže da znamo kako procesuirati i komunicirati emociju na zdrav način

Ovi se procesi usvajaju socio-emocionalnim učenjem. U određenim situacija s drugim osobama učimo znanja, stavove i vještine koje su neophodne za razumijevanje i upravljanje vlastitim emocijama i ponašanjem. Više o socio – emocionalnom učenju možeš pročitati u članku: Što je socijalno – emocionalno učenje i zašto je važno? – Iva Zaimović

Ono što mi u ovom trenutku možemo zaključiti jest kako se emocionalna inteligencija dobrim dijelom razvija u društvenim situacijama. To su bilo koje situacije s drugim osobama, a samim time kreću još od rođenja. No ima li smisla svjesno razmišljati o ovome? Ima li smisla uložiti svjestan trud u razvoj EQ-a kod djece. 

Jedno od prvih istraživanja ove teme za pretpubertetsku djecu seže u 2014. godinu kada su Billings, Downey Lomas, Lloyd & Con Stough došli do sljedećih rezultata. 

Emocionalna je inteligencija djeci omogućila da u socijalnim situacijama 

  • bolje razumiju i odgovaraju na potrebe druge djece te da
  • imaju prikladnije reakcije na svoje emocije.

Dodatno, istraživanje je pokazalo povezanost između sposobnosti razumijevanja emocija i školskog uspjeha što znači da je emocionalna inteligencija sastavni dio dugoročnog akademskog uspjeha djece. 

Obzirom na dobiti možemo zaključiti kako je ovo sposobnost o kojoj se isplati svjesno razmišljati. Uz to, ona se može krenuti razvijati već od najranije dobi. Primjerice, u našim knjigama Iz perspektive djeteta opisujemo socio-emocionalni razvoj za svaki mjesec, od rođenja do 24. mjeseca. Ako te zanima kako to izgleda u prvom mjesecu ovdje možeš preuzeti besplatan uvod i prvi mjesec knjiga, a ja ću ti već sljedećeg tjedna reći nekoliko konkretnih aktivnosti za razvoj emocionalne inteligencije od rođenja do šeste godine. 

Rastimo zajedno

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

 

 

Moglo bi te zanimati i...

Pojam emocionalne inteligencije (EQ) sve je češće zastupljen kada se govori o razvoju djece. Istovremeno, sam je pojam apstraktan i ponekad roditelje ostavlja s više pitanja nego rješenja. Iz tog razloga ćeš u ovom tekstu saznati točno što je to emocionalna inteligencija, ima li smisla razmišljati o njoj i kada se može krenuti razvijati kod djece. 

Pa što je to emocionalna inteligencija? Prema Mayer, Salovey, & Caruso (2008) EQ je definirana kao ‘sposobnost provođenja informacija obrade emocija i podražaja povezanih s emocijama te da se te informacije koriste kao vodič za razmišljanje i ponašanje’. 

Jednostavnije rečeno, radi se o sposobnosti da obradimo naše emocije te u sklopu toga donosimo svjesne odluke o ponašanju. Primjerice, ako nas obuzme emocija ljutnje sasvim je u redu osjećati je, ali nije u redu vrijeđati ili udarati. Emocionalna nam inteligencija pomaže da znamo kako procesuirati i komunicirati emociju na zdrav način

Ovi se procesi usvajaju socio-emocionalnim učenjem. U određenim situacija s drugim osobama učimo znanja, stavove i vještine koje su neophodne za razumijevanje i upravljanje vlastitim emocijama i ponašanjem. Više o socio – emocionalnom učenju možeš pročitati u članku: Što je socijalno – emocionalno učenje i zašto je važno? – Iva Zaimović

Ono što mi u ovom trenutku možemo zaključiti jest kako se emocionalna inteligencija dobrim dijelom razvija u društvenim situacijama. To su bilo koje situacije s drugim osobama, a samim time kreću još od rođenja. No ima li smisla svjesno razmišljati o ovome? Ima li smisla uložiti svjestan trud u razvoj EQ-a kod djece. 

Jedno od prvih istraživanja ove teme za pretpubertetsku djecu seže u 2014. godinu kada su Billings, Downey Lomas, Lloyd & Con Stough došli do sljedećih rezultata. 

Emocionalna je inteligencija djeci omogućila da u socijalnim situacijama 

  • bolje razumiju i odgovaraju na potrebe druge djece te da
  • imaju prikladnije reakcije na svoje emocije.

Dodatno, istraživanje je pokazalo povezanost između sposobnosti razumijevanja emocija i školskog uspjeha što znači da je emocionalna inteligencija sastavni dio dugoročnog akademskog uspjeha djece. 

Obzirom na dobiti možemo zaključiti kako je ovo sposobnost o kojoj se isplati svjesno razmišljati. Uz to, ona se može krenuti razvijati već od najranije dobi. Primjerice, u našim knjigama Iz perspektive djeteta opisujemo socio-emocionalni razvoj za svaki mjesec, od rođenja do 24. mjeseca. Ako te zanima kako to izgleda u prvom mjesecu ovdje možeš preuzeti besplatan uvod i prvi mjesec knjiga, a ja ću ti već sljedećeg tjedna reći nekoliko konkretnih aktivnosti za razvoj emocionalne inteligencije od rođenja do šeste godine. 

Rastimo zajedno

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.