Trik koji će ti pomoći da potakneš samostalnu igru djeteta

Jedno od najčešćih pitanja koje dobivam je Kako odviknuti dijete od igre s nama i naučiti samostalnoj igri? U današnjem tekstu dijelim s tobom trik koji će ti pomoći u ovom naumu, a ako te zanima samostalnost u učenju kod starije djece predlažem tekst: Kako razvijati samostalnost u učenju – Znanost za roditelje.  

 

Kada pričamo o samostanoj igri to često povezujemo s djetetom koje se na podu igra s

proizvedenim kupljenim igračkama. Međutim, danas bih htjela da preispitamo tu definiciju. Naime, igra je mnogo više od toga.  Kako bih ti dočarala na što mislim evo jednog primjera kojeg volim istaknuti. 

 

Jednog sunčanog dana naša je obitelj otišla u šumu koja je nešto dalje od mjesta u kojem živimo. Tamo nam je sve bilo novo i s oduševljenjem smo istraživale/i sve oko nas. U mnoštvu novoga djeca su se u jednom trenutku sagnula i krenula gledati veliku zelenu bubu na rubu puta. Pridružila sam im se te smo tako čučale i čučali nasred šume samo promatrajući. Kukac se micao na različite načine, a mi smo gledale/i. Zaista, kada si tako u trenutku, uspiješ primijetiti fascinantne stvari. Tako se ta buba migoljila, savijala, a nakon dovoljno gledanja primijetila sam i različite nijanse zelene koje su se osijavale na tijelu bube. Ovo je također igra.

 

Ako prihvatimo ovu proširenu definiciju igre onda ćemo ubrzo početi shvaćati kako se djeca samostalno i fokusirano igraju puno češcće nego što se to nama čini. Dijete koje u parku istražuje grančice pored tobogana se također igra, dijete koje u kafiću okreće žlicu u šalici vode se također igra, dijete koje istražuje kako prstima razmazati krumpir pire po stolu se također igra. I to ne samo da se igra, to se dijete fokusirano igra. 

 

Naravno, to ne znači da ćemo sve ovo ohrabriti ili čak dopustiti! To samo znači da sva ova istraživanja možemo primijetiti kao igru i istraživanje, a samim time sasvim drugačije reagirati u tom trenutku te poslije znati koji tip igre možemo ponuditi. Naime, bilo koji način na koji dijete istražuje pokazatelj je trenutnog zanimanja djece. Djeca u predškolskoj dobi istražuju kroz scheme igranja. One omogućuju da dijete radi na potrebnim sposobnostima upravo za taj period. Ako te zanima više o schemama igranja možeš preuzeti besplatan E-book o schemama igranja na ovom linku

 

S pomoću ovog trika praćenja interesa djeteta te nekoliko savjeta iz E-booka o schemama biti ćeš u mogućnosti dati djetetu priliku da istražuje upravo ono što želi, a time je mnogo veća vjerojatnost da će se igrati samostalno. U slučaju da te dijete i onda pita za zajedničku igru predlažem tekst: Zašto NIJE potrebno da se stalno igramo s djecom? – Roditelji sa svrhom

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

 

 

Moglo bi te zanimati i...

Jedno od najčešćih pitanja koje dobivam je Kako odviknuti dijete od igre s nama i naučiti samostalnoj igri? U današnjem tekstu dijelim s tobom trik koji će ti pomoći u ovom naumu, a ako te zanima samostalnost u učenju kod starije djece predlažem tekst: Kako razvijati samostalnost u učenju – Znanost za roditelje.  

 

Kada pričamo o samostanoj igri to često povezujemo s djetetom koje se na podu igra s

proizvedenim kupljenim igračkama. Međutim, danas bih htjela da preispitamo tu definiciju. Naime, igra je mnogo više od toga.  Kako bih ti dočarala na što mislim evo jednog primjera kojeg volim istaknuti. 

 

Jednog sunčanog dana naša je obitelj otišla u šumu koja je nešto dalje od mjesta u kojem živimo. Tamo nam je sve bilo novo i s oduševljenjem smo istraživale/i sve oko nas. U mnoštvu novoga djeca su se u jednom trenutku sagnula i krenula gledati veliku zelenu bubu na rubu puta. Pridružila sam im se te smo tako čučale i čučali nasred šume samo promatrajući. Kukac se micao na različite načine, a mi smo gledale/i. Zaista, kada si tako u trenutku, uspiješ primijetiti fascinantne stvari. Tako se ta buba migoljila, savijala, a nakon dovoljno gledanja primijetila sam i različite nijanse zelene koje su se osijavale na tijelu bube. Ovo je također igra.

 

Ako prihvatimo ovu proširenu definiciju igre onda ćemo ubrzo početi shvaćati kako se djeca samostalno i fokusirano igraju puno češcće nego što se to nama čini. Dijete koje u parku istražuje grančice pored tobogana se također igra, dijete koje u kafiću okreće žlicu u šalici vode se također igra, dijete koje istražuje kako prstima razmazati krumpir pire po stolu se također igra. I to ne samo da se igra, to se dijete fokusirano igra. 

 

Naravno, to ne znači da ćemo sve ovo ohrabriti ili čak dopustiti! To samo znači da sva ova istraživanja možemo primijetiti kao igru i istraživanje, a samim time sasvim drugačije reagirati u tom trenutku te poslije znati koji tip igre možemo ponuditi. Naime, bilo koji način na koji dijete istražuje pokazatelj je trenutnog zanimanja djece. Djeca u predškolskoj dobi istražuju kroz scheme igranja. One omogućuju da dijete radi na potrebnim sposobnostima upravo za taj period. Ako te zanima više o schemama igranja možeš preuzeti besplatan E-book o schemama igranja na ovom linku

 

S pomoću ovog trika praćenja interesa djeteta te nekoliko savjeta iz E-booka o schemama biti ćeš u mogućnosti dati djetetu priliku da istražuje upravo ono što želi, a time je mnogo veća vjerojatnost da će se igrati samostalno. U slučaju da te dijete i onda pita za zajedničku igru predlažem tekst: Zašto NIJE potrebno da se stalno igramo s djecom? – Roditelji sa svrhom

 

Rastimo zajedno,

Antonella

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.