Kako napraviti magnete s djetetom?

Prije ljeta smo malena i ja  počele eksperimentirati s magnetima, ali sada, kako se ljeto približava kraju, shvatila sam da želim naše zanimanje za ovu temu podići na nešto viši nivo i napraviti naše magnete.

Naime, ako je dijete zainteresirano za aktivnost puno će se prije skoncentrirati na nju, imat će više pitanja i bolje će pamtiti o temi.  U nastavku te vodim kroz naš proces izrade magneta. Naglasak ću staviti na to kako sam uključila malenu od 3 godine u izradu.

Priprema

Za izradu magneta su nam bili potrebni: 

  • gips
  • voda
  • kalupi
  • boje i kistovi
  • magneti
  • ljepilo
  • štapić za miješanje gipsa
  • čaša za miješanje gipsa

Ja za ovaj projekt nisam morala ništa dodatno kupovati osim kalupa. Njih sam kupila u trgovini s likovnim potrepštinama. Gips se može naći bilo gdje, a vrlo često ga i imamo negdje doma. Magnete redovito koristim za projekte i kupujem ih u Narodnim Novinama za 10ak kuna (oko 1 euro).

Nakon što sam imala sve na jednom mjestu bilo je samo potrebno napraviti magnetiće s malenom u 4 koraka koja smo odradile u 3 dana.

1. korak

Ako je ikako moguće djecu možemo uključiti u što više koraka pripreme. Kod ovog projekta sam ja pripremila materijale osim vode, štapića za miješanje gipsa i čaše za miješanje. 

Kada sam odlučila da ćemo krenuti s aktivnošću, prišla sam joj i krenula razgovor o magnetima. Razgovarale smo kako se inače volimo igrati s magnetima na frižideru, koje su boje ti magneti, koje smo aktivnosti imale na frižideru i tome slično. Nakon toga sam joj ponudila da napravimo svoje magnete ako ona to želi. Naravno, ona je bila oduševljena i samo je čekala da krenemo. 

Tada sam joj rekla da imam većinu toga za napraviti magnete, ali ne sve pa ćemo morati još par sitnica same pripremiti. U kući smo skupa pronašle plastičnu čašu za miješanje gipsa i u posebnoj posudi pripremile vodu za gips, a onda smo otišle vani i zajedno pronašle štapić za miješanje gipsa.Ovaj se korak možda čini bespotrebnim, ali zapravo pokazuje djetetu da je uključeno u proces, uzbuđuje dijete za ostatak aktivnosti, ali i priprema na strpljivost jer će se nakon svakog koraka morati čekati.  

2. korak

Sada kada smo imale sve što nam je potrebno bilo je vrijeme za pomiješati gips i vodu u omjeru od otprilike 3 mjerice gipsa i jedne mjerice vode. To smo zatim stavile u kalup na morske životinje koji sam kupila, a ostatak u plastiku u kojoj su bila jaja. Naravno, tu se može koristiti bilo koji kalup. Ovaj je korak bio poprilično brz i super je što smo prije ovoga neke elemente skupa potražile pa se cijeli proces malo odužio.

Ako te zanima detaljnije kako dijete potaknuti na samostalnost možeš preuzeti besplatan E-book: Trik s kojim će dijete biti samostalnije u igri

 Kada smo sve stavile u kalupe slijedio je još jedan razgovor. Ovoga puta to je bilo kako ćemo sada morati pričekati te kako će gips, koji je do sada bio u tekućem stanju, očvrsnuti te će se tek onda moći bojati. 

3. korak

Sljedeći dan okrenule smo naše gipsane odljevke, uzele boje i krenule vani bojati. Ovaj je korak bio vrlo jednostavan, ali ono što ovdje valja napomenuti jest da sam u potpunosti malenoj prepustila da gotovo sve napravi sama. Uz to, vjerojatno primjećuješ s fotografije kako ima samo 4 boje u ponudi. To je namjerno tako. Ako nemamo previše odabira onda se dijete više usredotočuje na sam proces. 

Nakon što sam joj pokazala, sama je vadila figurice iz kalupa. Nije mi bilo bitno ako se koja razbije (što se nije dogodilo) jer je i to dio procesa učenja. Što se tiče bojanja, malena je u potpunosti sama vodila riječ o tome. Većinu je obijala sama, a kada je mene pitala da bojim ja sam to učinila, ali sam pitala upute o tome kojom bojom i gdje da točno bojam. Na kraju je sama stavila sve bojane figurice na pladanj koji smo odnijele doma na sušenje. 

4. korak

Za kraj, zadnji dan kada su se figurice osušile zalijepile smo magnetiće na drugu stranu figurica. To sam napravila ja jer se radilo o jakom ljepilu, ali onda ih je malena stavila na frižider. Opet, objasnila sam joj zašto ona ne može lijepiti. Komunikacija je bila ključ cijelog procesa, malena je bila upućena u sve od samog početka rada.  To nam je olakšalo ovaj projekt, ali i je omogućilo da kod stavljanja na frižider malena zaista osjeća da su to njezini magnetići 🙂 

I eto, ovo su naši magneti! 🙂 Oni nisu savršeni i možda nisu šareni koliko bih ja htjela, ali to nije ni bitno. Oni su upravo onakvi kakve je malena htjela 😀  

Želiš saznati za još senzornih aktivnosti koje možeš raditi s djecom? Probaj: DIY sigurne vodene perlice za djecu.

 

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Rastimo zajedno,

Antonella

Moglo bi te zanimati i...

Prije ljeta smo malena i ja  počele eksperimentirati s magnetima, ali sada, kako se ljeto približava kraju, shvatila sam da želim naše zanimanje za ovu temu podići na nešto viši nivo i napraviti naše magnete.

Naime, ako je dijete zainteresirano za aktivnost puno će se prije skoncentrirati na nju, imat će više pitanja i bolje će pamtiti o temi.  U nastavku te vodim kroz naš proces izrade magneta. Naglasak ću staviti na to kako sam uključila malenu od 3 godine u izradu.

Priprema

Za izradu magneta su nam bili potrebni: 

  • gips
  • voda
  • kalupi
  • boje i kistovi
  • magneti
  • ljepilo
  • štapić za miješanje gipsa
  • čaša za miješanje gipsa

Ja za ovaj projekt nisam morala ništa dodatno kupovati osim kalupa. Njih sam kupila u trgovini s likovnim potrepštinama. Gips se može naći bilo gdje, a vrlo često ga i imamo negdje doma. Magnete redovito koristim za projekte i kupujem ih u Narodnim Novinama za 10ak kuna (oko 1 euro).

Nakon što sam imala sve na jednom mjestu bilo je samo potrebno napraviti magnetiće s malenom u 4 koraka koja smo odradile u 3 dana.

1. korak

Ako je ikako moguće djecu možemo uključiti u što više koraka pripreme. Kod ovog projekta sam ja pripremila materijale osim vode, štapića za miješanje gipsa i čaše za miješanje. 

Kada sam odlučila da ćemo krenuti s aktivnošću, prišla sam joj i krenula razgovor o magnetima. Razgovarale smo kako se inače volimo igrati s magnetima na frižideru, koje su boje ti magneti, koje smo aktivnosti imale na frižideru i tome slično. Nakon toga sam joj ponudila da napravimo svoje magnete ako ona to želi. Naravno, ona je bila oduševljena i samo je čekala da krenemo. 

Tada sam joj rekla da imam većinu toga za napraviti magnete, ali ne sve pa ćemo morati još par sitnica same pripremiti. U kući smo skupa pronašle plastičnu čašu za miješanje gipsa i u posebnoj posudi pripremile vodu za gips, a onda smo otišle vani i zajedno pronašle štapić za miješanje gipsa.Ovaj se korak možda čini bespotrebnim, ali zapravo pokazuje djetetu da je uključeno u proces, uzbuđuje dijete za ostatak aktivnosti, ali i priprema na strpljivost jer će se nakon svakog koraka morati čekati.  

2. korak

Sada kada smo imale sve što nam je potrebno bilo je vrijeme za pomiješati gips i vodu u omjeru od otprilike 3 mjerice gipsa i jedne mjerice vode. To smo zatim stavile u kalup na morske životinje koji sam kupila, a ostatak u plastiku u kojoj su bila jaja. Naravno, tu se može koristiti bilo koji kalup. Ovaj je korak bio poprilično brz i super je što smo prije ovoga neke elemente skupa potražile pa se cijeli proces malo odužio.

Ako te zanima detaljnije kako dijete potaknuti na samostalnost možeš preuzeti besplatan E-book: Trik s kojim će dijete biti samostalnije u igri

 Kada smo sve stavile u kalupe slijedio je još jedan razgovor. Ovoga puta to je bilo kako ćemo sada morati pričekati te kako će gips, koji je do sada bio u tekućem stanju, očvrsnuti te će se tek onda moći bojati. 

3. korak

Sljedeći dan okrenule smo naše gipsane odljevke, uzele boje i krenule vani bojati. Ovaj je korak bio vrlo jednostavan, ali ono što ovdje valja napomenuti jest da sam u potpunosti malenoj prepustila da gotovo sve napravi sama. Uz to, vjerojatno primjećuješ s fotografije kako ima samo 4 boje u ponudi. To je namjerno tako. Ako nemamo previše odabira onda se dijete više usredotočuje na sam proces. 

Nakon što sam joj pokazala, sama je vadila figurice iz kalupa. Nije mi bilo bitno ako se koja razbije (što se nije dogodilo) jer je i to dio procesa učenja. Što se tiče bojanja, malena je u potpunosti sama vodila riječ o tome. Većinu je obijala sama, a kada je mene pitala da bojim ja sam to učinila, ali sam pitala upute o tome kojom bojom i gdje da točno bojam. Na kraju je sama stavila sve bojane figurice na pladanj koji smo odnijele doma na sušenje. 

4. korak

Za kraj, zadnji dan kada su se figurice osušile zalijepile smo magnetiće na drugu stranu figurica. To sam napravila ja jer se radilo o jakom ljepilu, ali onda ih je malena stavila na frižider. Opet, objasnila sam joj zašto ona ne može lijepiti. Komunikacija je bila ključ cijelog procesa, malena je bila upućena u sve od samog početka rada.  To nam je olakšalo ovaj projekt, ali i je omogućilo da kod stavljanja na frižider malena zaista osjeća da su to njezini magnetići 🙂 

I eto, ovo su naši magneti! 🙂 Oni nisu savršeni i možda nisu šareni koliko bih ja htjela, ali to nije ni bitno. Oni su upravo onakvi kakve je malena htjela 😀  

Želiš saznati za još senzornih aktivnosti koje možeš raditi s djecom? Probaj: DIY sigurne vodene perlice za djecu.

 

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na Roditelji Sa Svrhom Newsletter.

Rastimo zajedno,

Antonella